Cresta Gourgs Blancs

cresta gourgs blancsP17-18 agost 2012

EQUIP: Rusi i Carmelo.

Sortim  de l’aparcament que hi ha una mica més amunt de Benasc  a les 4h 20m  amb molta calor

sort que el camí és bastant ombrívol i sense gaire desnivells fins al Refugi D'Estós a les 6g 15m. Fem una cervesa i enfilem a la banda dreta del refugi, per la captació d'aigua ,cap a la barranc de Gias. Anem carregats i el desnivell  es considerable , amainem  la marxa i  anem guanyant metres fins a l’Ibon de Gias a les 8h 18m a 2.638m.

Muntem la tenda i disfrutèm  d’unes bones vistes d’una part dels cims que trepitjarem. Abans no es faci fosc sopem i aviat cap a dormir. L’endemà sortim a les 6h35m per la dreta dels llac , direcció al Puerto de Oô. Ens equipem i comencem a pujar la paret del Jean Arlaud (PD+) buscant els passos més evidents i extremant la precaució però sense problemes, arribem  al cim del Jean Arlaud a 3065m a les 8h03m. Des del cim busquem l’altra cara, el camí de baixada(PD) que ens portarà cap el coll de Gourgs Blancs ,només els últims metres son una mica complicats. Des del coll una cresta sense problemes ens porta els Gourgs Blancs  a 3.129m a les 8h33m. Continuem una mica per la cresta i després atents a les fites ,tenim que perdre alçada per la cara sud per evitar uns gendarmes molt grans. Anem intuint una mica el camí i tornant a grimpar arribem a la Torre Armengaud a 3.114m a les 9h12m.Una tros més de cresta i baixant una mica amb poca estona som a la Punte Lourde-Rocheblave de 3.104m a les 9h23m. A partir d’aquí s’acaben les complicacions i tot caminant  en terreny francès pugem al Pico Camboue a 3.043m a les 9h43m.

Des d’aquí baixem un trosset d’aresta i ha continuació un pedregar per acostar-nos a una canal que ens portarà  al cim del Saint-Saud de 3.003m a les 10h07m. No volem guanyar ni perdre gaire alçada i per això ara fem un flanqueig sense camí en mig d’un bon pedregar per arribar al Puerto de Gias a 2.921m, mengem una mica i continuem cap a la dreta fent un tros més de cresta primer i llavors un camí sense dificultat fins al Pico Oriental de Clarabide de 3.012m a les 11h08m. Amb un passeig  anem al Pico de Clarabide de 3020m a les 11h16m i després per terreny molt fàcil al Pico Occidental de Clarabide de 3008m a les 11h 20m.

Anem cap a la Brecha de Gias i des de aquí enfilem una canal més espectacular que complicada que ens puja al Pico de Gias de 3.011m a les 11h35m.

Tenim els 10 cims a la motxilla , ara toca baixar i molt,fins a la Brecha de Gias  cap a trobar  el camí més marcat que puja cap al coll. Anem baixant fins a vorejar el llac ,on  trobem la tenda que ara ens tocarà desmuntar , tot seguit carreguem motxilles per continua el nostre camí , però fent una pausa en el refugi on ens refresquem amb una cervesa i ara una mica refets de la calor tornem agafar el camí fins l’aparcament que arribem a les 4h15m.

PICO JEAN ARLAUD                                                                                                                   3.065m

PICO DE LOS  GOURGS BLANCS                                                                                          3.129m

TORRE  ARMENGAUD                                                                                                               3.114m

PUNTA LOURDE-ROCHEBLAVE                                                                                             3.104m

PICO CAMBOUÉ                                                                                                                          3.043m

PICO DE SAINT-SAUD                                                                                                                3.003m

PICO ORIENTAL DE CLARABIDE                                                                                            3.012m

PICO DE CLARABIDE                                                                                                                 3.020m

PICO OCCIDENTAL DE CLARABIDE                                                                                      3.008m

PICO DE GÍAS                                                                                                                              3.011m