Punta de las Olas i Soum de Ramond

Sum de Ramond 088pSortim de Prats de Lluçanès el divendres dia 31 d’agost de 2.012 a 2/4 de 2 de la tarda després que la Glòria ens hagi preparat un te deliciós.

Som l’Anselm, la Imma, el Vall, el Blanqué, el Ramon i el Màrius.

Aparquem el cotxe a l’aparcament de la zona d’acampada de Pineta (1.200m.) i ens posem a caminar direcció sud seguint les marques blanques i vermelles del GR-11 i pel costat de la llera completament eixuta del riu Cinca, per camí completament planer. Són 2/4 de 6 de la tarda. Avui se’ns hi farà fosc. Al cap d’uns vint minuts, el camí gira cap a la nostra dreta i s’enfila sense descans per bosc de freixes i avellaners primer i d’avets, faig i pins més amunt. Mentre anem pujant, se’ns van obrint  unes vistes espectaculars del balcó de Pineta i la Cascada del Cinca, els Llanos de Lalarri... i alguns sarrios...

Sortim del bosc i anem progressant pel GR-11, primer per entre pastures i més amunt entre roca, per arribar al coll d’Añisclo (on el GR es bifurca), a les 9 del vespre. Sort que la lluna plena  ens il·lumina dins la foscor de la nit, que se’ns ha tirat a sobre. Busquem la zona de bivac, que és a uns metres passat el coll, i muntem les tendes amb penes i treballs, ja que el vent bufa de valent. Sopem dins les tendes, ja que la sensació de fred és intensa. Algú ha pujat una ampolleta de vi. Això és una festa!!! El vent bufa fort durant tota la nit -quan desmuntem la tenda veurem que se’ns han trencat dos pals-. Al matí, ens fa mandra sortir de la tenda, ja que el vent continua bufant, i no és fins a 2/4 de 8 que ens posem a caminar. Hi ha dues opcions per pujar a la Punta de las Olas. Decidim seguir pel  GR-11. Creiem que és la millor opció. Aquesta nit la temperatura ha baixat dels zero graus. Passem per una zona on el camí està completament gelat abans d’arribar a la  zona equipada amb cables i cadenes.  El vent ens fa prendre la decisió de girar i tirar enrere. La veritat és que costa aguantar-te de peu dret. Quina ràbia!!! Però aquest vent no s’aguanta... Desfem el camí i quan arribem a la bifurcació des d’on es pot tornar tirar amunt, el Ramon i el Màrius decidim provar-ho. Són les 10 del matí. De primer es poden seguir algunes fites. Més amunt , el camí es converteix en una tartera que passa bastant a prop de la paret de roca i això fa que quedem bastant arrecerats del vent. Anem progressant  prou ràpidament per arribar a un coll on la fuetada del vent és important. Continuem cap a la nostra dreta per una ampla aresta cimera que amb una petita i fàcil grimpadeta assolim La Punta de Las Olas (3.022 m.) a 1/4 de 12. Decidim continuar per pujar al Soum de Ramond, també anomenat pic d´Añisclo. Deixem les motxilles i seguim per camí evident i amb nombroses fites, de primer d’una forma més planera fins que arribem al peu del cim. Ara tornem a guanyar alçada amb rapidesa fins a arribar a una fàcil aresta, tot i que el vent ens ho complica una mica. Arribem al pic d’Añisclo (3.259 m.) a 2/4 d’1.

De baixada decidim pujar al Baudrimont SE. Creiem que amb poca estoneta el podem assolir. Anem a buscar les motxilles però...on són? No les trobem!! Anem amunt i avall i després de 3/4 d’hora de buscar com desesperats, les trobem. Deixem el Baudrimont per un altra dia. Desfem el camí de pujada tornant a passar per la Punta de las Olas i baixem per la tartera per on hem pujat. Arribem a la tenda cap a les 3 de la tarda. Mengem una mica, desmuntem la tenda i a les 4 comencem a baixar del coll d’Añisclo cap a Pineta on arribem a les 6 de la tarda. Estem satisfets de la feina feta, ja que com presentava el dia, poc ens pensàvem fer tanta muntanya. Ens retrobem amb la resta del grup que, amb un gest de companyerisme molt d´agrair, ens han esperat per fer el viatge de retorn a Prats tots junts. Tot un gest!!!

Sum de Ramond 024g1Sum de Ramond 036g2

Sum de Ramond 040g3Sum de Ramond 058g4

Sum de Ramond 079g5Sum de Ramond 083g6

Màrius i Ramon UEPrats

Estas a: Inici Registre de sortides Alpinisme Punta de las Olas i Soum de Ramond