Tosa d'Alp

Tosa Alp (11)p El passat 30 de setembre vam encetar la nova temporada de sortides regulars de l´últim diumenge de cada mes, l´objectiu era un recorregut circular fins la Tosa d´Alp (2536m.) que els set valents de la U.E.P. vam gaudir de debò. Pujant per la carretera de Bagá a Coll de Pal, deixem els cotxes al trencant que mena al refugi de Rebost (1640m.)

Comencem en direcció al refugi, però abans d´arribar-hi girem a la dreta  i, seguint el camí dels Cavalls del Vent, (el dia abans s´havia celebrat la dura cursa que porta aquest nom) anem guanyant alçada per corriols entre arbres, i quan aquests ens abandonen el temps ens mostra una bona variabilitat de crua tardor, primer una rofagada de neu, després un intens vent fred i emprenyador ens acompanya fins al refugi Niu d´Àligues (2510m.), on sense rumiar-nos-ho gaire entrem a esmorzar els nostres entrepans, que acompanyats d´un cafè o te calents ens posen a to.

Foto de rigor i avall que fot fred !!! Seguim el G.R.150.1, amb el qual havíem enllaçat prop del Cap del Serrat del Grau, allà on el vent començava a bufar de valent. Passem pel Puig de la Canal Freda (2337m.) i continuem carena enllà, cara ponent, ara el dia va millorant i ens permet disfrutar d´unes magnífiques vistes de la vall de la Cerdanya i les muntanyes que la separen de la Catalunya Nord, i també gaudim del Pedra, Encija...

Quan arribem al Coll de Jou (2021m.) trobem el P.R.126 que enllaça el refugi Rebost amb el poble ceretà d´Urús, l´agafem a l´esquerra i ens espera una forta baixada pel que devia ser un antic camí de bast força transitat i on encara hi queden força trams de parets de pedra seca. Passem sota les impressionants Roques del Claper i baixem fins el rec de l´Hospitalet, el punt més baix del recorregut, ara ens espera una forta pujada i passant pel coll de la Gavarra arribem al refugi de Rebost i poc després ja trobem els cotxets. En total unes 6 horetes xino xano.