Sortida raquetes de neu

Tossa Pelada39PLa Tossa Pelada ( 2.373 m.) i el Pedró dels Quatre Batlles (2.387 m.)

Tuixent-la Vansa (Solsonès)

Recorregut :Sortim de l’estació d’esquí de fons i ens enfilem pel tallafoc que va creuant les pistes, fins arribar al Pla de l’Arpa.

Travessem les pistes i ens enfilem direcció ponent travessant el bosc direcció al primer coll, on deixem els arbres i amb el cim a la nostra dreta, anem costejant fins fer l’última pujada.

Des de la Tossa, a uns 600 m. direcció sud-oest, veiem el Pedró dels Quatre Batlles que ens cau quasi de pla. Ens hi arribem i fem la tornada pel mateix recorregut. Talment com passa amb la resta de cims d'aquesta serralada, no són pics que destaquin de manera notòria sinó que apareixen com unes més de les suaus ondulacions que formen la carena de la serra del Port de Comte.

Diumenge 27 de gener 2013

Som  27 persones d’entre la Plana i el Lluçanès. També ens acompanya la Paula, l’astur-gallega, feiem una bona  patxoca.

Repartits en cotxes particulars anem fins a les pistes d’esquí de Tuixent-la Vansa passant per Sant Llorens de Morunys. Una vegada allà, lloguem les raquetes que falten i desprès d’esmorzar comencem a pujar fins el cim de la Tossa Pelada.

La neu és abundat i les raquetes una bona ajuda. Per molts, és la primera vegada que ens les posem. Les vistes, impressionats, deixen veure tota la Serra del  Cadí,  el Pedraforca pel darrere, el Gallina Pelada, el Montseny, Montserrat...   Durant una part del camí hem anat trobant les traces preparades pels esquiadors de fons. També hem gaudit d’una companya peculiar, la Lluna, una gossa que porta sabatetes i tot!!

Una vegada fet el cim de la Tossa, decidim que el Pedró dels Quatre Batlles ens cau  suficientment a prop com per anar-hi tota la colla. Reprenem el camí de tornada amb una part del grup que decideix fer-lo per un altre indret, i els demés desfem el camí fins als cotxes.

Com és d’esperar, a la baixada  alguna caiguda, fins i tot alguna de triple, com es el cas del Rob que s’ha endut un parell de dones pel davant.

Quan hem arribat a baix els altres ja hi són, i després de passar comptes, cadascú cap a casa. Una sortida digne de recordar sens dubte!!