Pedraforca amb neu

Pedraforca2013PPEDRA FORCA (2.506 mts)

Sortim de Prats de Lluçanès el divendres dia 29 de Març de 2.013 a 2/4 de 7 del matí i després de molts dubtes de quina sortida podríem fer, ens decantem pel Pedra,

una muntanya única, màgica, amb una estètica impressionant i que mai et deixa indiferent. Per més cops que vinguem aquí, mai ens cansem de tornar. Som el Ramon, la Glòria, el Pep i el Màrius.

Són les vuit del matí i comencem a caminar des del Mirador de Gresolet enfilant la via clàssica per la Canal del Verdet amb els dubtes de com trobarem la muntanya, ja que hi ha una boira alta que no ens permet veure l’estat de la muntanya. Els primers obstacles els troben en forma de gel al travessar la Canal del Riambau pel camí que molt planerament, flanqueja la vessant nord del la muntanya. Després el camí comença a pujar més fort pel torrent del Pletissar on comencem a trobar un bon gruix  de neu a partir dels 1.900 m. aprox. fruit de les nevades d’aquests darrers dies. Els nostres dubtes es van esvaint, i l’ascensió esdevé de totes-totes en una hivernal amb totes les de la llei. La forta pujada per la Canal del Verdet es fa feixuga fins a arribar al coll. Fins aquest punt, podem seguir traça, però a partir d’ara, ens haurem d’esforçar més i obrir camí nosaltres. Al Coll del Verdet, fem una parada per menjar alguna cosa i calçar-nos els grampons. El camí continua cap a l’esquerra del Coll, en direcció sud, i ens hem de guiar per la nostra intuïció per arribar al punt on comença la grimpada, on veiem que tot és neu. No és difícil, però s’ha de vigilar molt bé cada pas per avançar amunt per la neu que ens deixa progressar prou bé. Després d’una primera canal, assolim el Cim Nord (2.438m.). El vent, remou els núvols, i per uns segons ens deixa veure el blau del cel i el Pollegó superior que tenim al davant. Ara ens caldrà baixar i pujar dos trams i fer algun flanqueig, sempre amb molt de compte ja  que resultaran ser els passos més delicadets. Ara el sol llueix amb força i la neu es comença a transformar, i amb tot això, arribem al cim principal al Pollegó Superior (2.506m.) a les dotze del migdia. Per sort, els núvols ens deixen gaudir d’unes magnífiques vistes per tot el paisatge que envolta aquesta emblemàtica muntanya. Mengem una mica, unes quantes fotos... i enfilem el camí, ara una mica més concorregut, cap a l’enforcadura. La neu ens permet baixar amb molta comoditat gran part de la tartera, i només hem de saltar de pedra en pedra cap al final, i fins al punt on trobem el camí que hem de seguir cap a l’esquerra i que ens portarà de retorn al Refugi.

Estem tots d’acord que aquesta ha estat l’ascensió al Pedra més espectacular que em fet per la via normal. La muntanya se’ns ha vestit de blanc per a l’ocasió. Ha valgut molt la pena fer els gairebé mil metres de desnivell i caminar sis hores per cobrir els gairebé nou quilòmetres per completar un altre magnífic dia de muntanya.