Salvaguardia

SalvaguardiaPSALVAGUARDIA (2.738m)

25 d’agost de 2013 | Som el Pere, l’Anselm, l’Andreu i la Cristina. Ens despertem a l’acampada de la Senarta a les 6 del matí bastant descansats. La jornada del dia anterior va ser dura (ascensió als pics de l’Alba) i per això vam decidim dormir un parell d’hores més.

Ens activem i després de menjar una mica, sortim cap a l’Hotel Hospital de Benasque per començar l’ascensió al Salvaguardia. També és pot pujar desde la Besurta però per estalviar-nos el viatge amb l’autobús i tenint en compte que simplement haurem de caminar mitja horeta més decidim pujar per aquesta altre vessant.

Passem per davant de l’hotel i anem a buscar el camí (senyalitzat amb unes marques verdes) que travessa el pla de l’hospital vorejant el riu, el qual es pot travessar per diferents llocs gràcies a les diverses passarel·les. Aproximadament a la meitat del pla, a mà esquerra, ens queden les ruïnes de l’antic hospital. Al final del planell trobem una bifurcació que ens indica que per anar al portillón de Benasque hem d’agafar el sender de l’esquerra, així doncs, comencem a guanyar desnivell per la vall que ens queda a l’esquerra, concretament, la vall d’Esera. Al principi la pujada és lleugera però a mesura que ens acostem més a la vall, la pujada és més pronunciada. Anem guanyant alçada en direcció a la Peña Blanca fent ziga-zagues i amb unes vistes del massís de la Maladeta impressionants.

A l’alçada de la Peña Blanca, la pujada atenua i després de vorejar una petit estany arribem a la bifurcació del camí que puja de la Besurta però més indicacions ens marquen que hem d’agafar de nou el sender de l’esquerra i que ens queden tres cents metres fins al portillón.

Arribem al portillón amb les marques del GR dels Pirineus i les vistes dels veïns francesos són espectaculars. El GR segueix per aquesta vessant però nosaltres simplement espiem perquè ja ens em passat el nostre camí. Decidim menjar una mica allà mateix.

Després d’esmorzar seguim amb el nostre objectiu però decidim deixar les motxilles per evitar-nos pes en un mateix camí d’anada i tornada relativament curt. Agafem el camí, abans del portillón, que es marca en paral·lel a la cresta i que marxa en diagonal amunt. Anem resseguint un tros de cresta pel costat fins que arribem a unes ziga-zagues que ens fan guanyar bastant alçada de cop. L’únic pas compromès que trobem en aquest tram de camí és el pas per una placa de roca bastant llisa però que està equipat amb cadenes per si fa falta. Abans d’acabar el camí fins el cim val la pena treure el cap per la cresta per veure més clarament les vistes del Pic de la Mina i dels llacs Boums du Port (vistes franceses). Reprenem el camí que de seguida ens arriba al cim del Salvaguardia, un autèntic mirador dels massissos de la zona: Maladeta i Posets.

Al cim no estem sols i per això esperem el nostre torn per fer la foto de grup. Abans d’iniciar el descens parlem amb una parella de Bilbao que ens informa de cims que tenim en ment per les properes sortides.

Comencem la baixada pel mateix camí sense masses parades, simplement la que recollim la motxilla i aprofitem per posar-nos pantalons curts, ja que ens interessa arribar d’hora al cotxe per passar a recollir la tenda i tornar cap a casa.

Marxem molt satisfets, després d’un cap de setmana als Pirineus molt complert.