Gallina pelada amb grampons

gallina peladaPAltitud : 2.320 mts

29/12/2013. Sortim a les 7 del matí, com sempre de la Plaça de Cal Xiquet. Completem dos cotxes i ens dirigim cap a la bonica zona del Pedraforca, concretament a la Serra d'Ensija, de la qual el pic més alt és la Gallina Pelada

el nostre objectiu del dia. Abans d’arribar al trencant de Vallcebre que ens durà al punt de partida de l’excursió, gaudim de la fantástica vista del Pedraforca que en un moment o altre tothom ha retratat des d’aquell punt. La pista fins al punt de sortida no està en massa bones condicions i cal anar amb cura amb la conducció. Arribem fins al punt a on hi ha la cruïlla de la Font Freda, a mà dreta i allà deixem els cotxes. Allà mateix ens trobem amb un onzè membre, el Pep de Gironella. Estem una estoneta parlant de si ens posem ja els grampons o no, però de seguida decidim posa’ns-els, pq comencem amb pujada i la neu està una mica dura. Agafem un caminet que surt a l’esquerra, retrocedint uns pocs metres per la pista que hem arribat i comencem a pujar!!. Sort que ens hem posat els grampons perquè hi ha trossos a on el gel és força important. A mesura que anem pujant pel torrent de Llobaneres si girem la vista , la visió del Pedra Forca i Cadí és cada vegada  més impresionant. Seguim pujant i a la que deixem el torrent ens anem decantant cada vegada més cap a la dreta. A trossos la neu és més glaçada i a trossos més tova, com acabada de caure. El sol i bon temps ens acompanya durant tota l’excursió i un cop arribats a aquest punt de dalt la carena,punt d’intersecció de 3 valls, la vista que tenim tant cap a un cantó com a l’altre és espectacular. El turó que ens queda a la nostre Esquerra és el Serrat Voltor. Seguim la ruta cap a la dreta, i arribem fins al refugi Delgado Úbeda . Ha arribat l’hora d’esmorzar i aprofitem l’espai de davant del refugi per menjar-nos els entrepans. Continuem de nou per la dreta fins tornar a enfilar-nos i agafar la carena que ens acaba de portar fins al cim de la Gallina Pelada. Ens fem les fotos corresponents perquè el paisatge a quatre bandes és preciós i gairebé no es veu ni un núvol. Seguim per la carena fins gairebé el final de la mateixa i comencem el descens. Un descens que sense neu ni glaç no representa cap problema, però d’aquesta manera és una mica complicat. Arribem fins a la meitat de la baixada a on ens trobem amb el GR 107  o Camí dels Bons Homes i llavors seguim aquesta ruta que ens portarà fins a les baumes de l’Estret i d’Orenella que es troben a sota d’uns cingles ben escarpats. Aprofitem el resguard d’una de les coves que hi han, per treure’ns els grampons, perquè ara ja no hi ha neu. Ens hem de posar a resguard, perquè els primers que han passat per sota dels cingles han tingut un bon ensurt a l’haver de gairebé sortejar pedres i glaç que queien de dalt de la cinglera. Gairebé tot planejant, arribem al Coll del Portet i allà mateix hem agafat una pista que ens ha portat fins a on teniem els cotxes. Al principi de la pista la neu encara era tova, però hem arribat a un punt bac en el qual tota la pista era una pista de gel, així que ens hem tornat a posar els grampons i hem acabat d’arribar al cotxe. No ens podía haver fet millor dia i la companyia ha estat excel.lent, com sempre!!! Esperem poder fer una altra sortida a la neu ben aviat!!!