Pics de Russell

Excursions 034p20 AGOST 2011

EQUIP : Ramon Soler, Joan Vall, Jaume, Rusi.

Dormim  a l’acampada de Senarta, ens llevem a les 4h ,35m per agafar el bus per pujar cap el refugi de Coronas, tot i que al final acabem pujant amb un taxi 4x4 i guanyem  uns 30min.

Sortim a les 5,31h del refugi de Coronas a 1.970m, tot seguint el GR fins a la cabanya de Llosars, just quant ens desviem a l´esquerra cap a l´Ibon de Llosars a les 7,02 (1h 31m).

Deixem el llac  a l´esquerra i pugem cap a l´Ibon petit de Llosars que el superem per l’esquerra per un camí menys marcat tot anant a buscar la cresta que ens queda al devant. Ens acostem a la cresta però tenim que flanquejar per sota a l’esquerra fins que trobem un pas accessible per pujar-hi, però no veiem clar crestejar i tenim que descendir per l’altre costat, per evitar una bretxa i uns blocs.

Anem guanyant metres per la cresta i per la part dreta amb algun pas de II+ i algun de III. Remuntem un corredor descompost i després, més fàcil, per la cresta arribem al Pic Russell SE a 3.205m a les 10,24 (4h 53m). Deixem les motxilles i tornem en darrera per un altre corredor una mica descompost i descendim 50m per arribar fins al coll i amb una grimpada pugem a l’Agulla Sud Russell 3.146m a les 11,01 (5h 30m).

Remuntem tot el corredor i ara tenim que baixar 170 m cap a la dreta per uns blocs molt grossos fins a la punta Russell Oriental a 3.034 m a les 11,36 h (6 h 05 m ).Tornem a pujar fins el Russell S E i recollim les motxilles i fent un flanqueig per l’esquerra de la cresta i sense dificultat arribem al Pic Russell a 3.207m a les 12,25 h (6h 54m). Seguim per la cresta i després molts blocs de granit fins al cim de Punta de la Bretxa Russell 3.129m a les 12,55h (7h 24m).

Tenim molt bones vistes de la cresta de Salenques , el Tempestades, el Margalida , l’Aneto i la cresta de Llosars.

Baixem per la banda de Llosars per un corredor i tot seguit per un camí fins a unes plaques de neu i gel. Estem bastant per sota de 3.000m i ens tornarà tocar a pujar, ara per corredor bastant descompost fins al coll, on deixem les motxilles i grimpem fins al cim de l’Agulla SW Russell 3.029m a les 14,04h (8h 33m).

Per baixar muntem un ràpel de 20 m fins al coll , tornem agafar motxilles i per un corredor oposat al de pujada baixem cap a la tartera de blocs , mengem una mica i cap avall, primer pel mig del pedregar i després buscant alguna traça per arribar als llacs de Llosars . La calor augmenta a mesura que baixem ,cauen quatre gotes i arribem al refugi de Coronas a les 17,13h després de 11h 42 m .

L’autocar ens ha de recollir a les 18,00 h però quant arriba ens trobem que la majoria de la gent té el bitllet de tornada i només queda un seient lliure, i com que no hi ha cap voluntari,el Joan,amb les motxilles puja al bus i els altres tres ,el Ramon ,el Jaume i el Rusi tenim la sort de fer els 9 km extres que no hi contàvem i que varem fer corrent amb 39min fins a la Besurta.