Puigmal amb neu

puigmal (17)PEl Puigmal (Ripollés). Matinal del 15 de gener del 2012.  Compartim sortida amb la família Font, (Anselm, Imma i Cristina)  el Joan Clot, el Ramon i Jo (Glòria)

Marxem de Prats a 2/4 de 6 del matí amb l’objectiu de ser a casa a l’hora de dinar, i amb unes ganes boges de xafar neu, però amb els dubtes de si podrem pujar amb cotxe fins a Fontalba, inici de la caminada.  Són dies d’humitat i fred i les plaques de gel són presents arreu.

Des de Ribes agafem la carretera que ens mena a Queralbs i just a l’entrada del poble, després de deixar l’estació del cremallera, a la dreta, agafem el camí sense enquitranar que ens portarà a Fontalba. Encara és fosc però ja podem començar a gaudir de les espectaculars vistes que ens dóna aquest recorregut d’onze quilòmetres muntanya amunt.

Deixem el cotxe a Fontalba i, amb els seus 2.910 mts d’alçada, ja podem veure el cim del Puigmal. Només ens cal resseguir la carena direcció oest.

Iniciem la pujada, primer suau i després més pronunciada cap el cim de la Dou. Aquest any la neu és escassa i no és fins aquí que comencem a trobar-ne.

Continuem la pujada fins sota la carena del cim, on fem parada per esmorzar i posar-nos els grampons i piolets per tal de carenejar fins a dalt.

Fa un dia preciós, sense mica de vent – fet força estrany aquí-  i una neu perfecta per clavar grampons, a més, de moment, som els amos de la muntanya.

Arribem al cim gaudint d’unes vistes esplèndides i entretenint-nos com mai havíem pogut fer en aquesta muntanya tan accessible però alhora tan traïdora.

Iniciem el descens pel mateix cantó i amb les precaucions d’una baixada amb neu i gel. Són quarts de 12 del matí i anem trobant gent que puja. Alguns arribaran a dalt, d’altres.... com és possible anar a muntanya amb sabates tipus esclops de silicona ?