Aneto amb Neu

Aneto amb neu (89)PAneto (16-17 Març 2012) - Annex : Cim de Corones - Pico del Medio

Objectiu: passar-ho molt bé i si és possible fer cim Aneto 3.404 m

Colla: Anselm, Ramon, Fontca, Joan, Maribel, Cristina, Jordi i Dolo.

Divendres 16 a les 13:00hores punt de trobada, ens varem repartir amb els cotxes i carretera i manta direcció a Benasque.

Un cop arribat a Benasque volíem deixar el cotxe a l’hospital – Spa, però un segurata “molt trempat i educat”, en quatre paraules ens va dir que era “solo para clientes y que la multa no era barata”, en sentir això vam anar a deixar el cotxe el pàrking públic.

Aquí comença la nostra caminada, carreguem, descarreguem i tornem a carregar motxilles i direcció el refugi, quan portes una estona caminat quedes bocabadat del paisatge que et vas trobant, aigua i moltes muntanyes.

A mig camí ens varem posar els grampons perquè hi havia força neu i es de mes bon caminar, un cop vam arribar el refugi ens vam instal·lar i cap a sopar, un bon plat de sopa “que hi havia de tot”, unes costelles de porc i un flam de postres, tot això amb la companyia de 30 o més militars de “l’ejercito español” , poca broma, que a la nit es feien sentir.

Desprès de fer una mica de xerinola i jugar a cartes cap a dormir, qui pogués, que en un refugi ja se sap.

A les 6:00hores ja estàvem tots ben calçats i esmorzats apunt per l’aventura. Amb el frontal el cap i ben abrigats comencem a caminar, l’Anselm de sherpa, que no era pas la primera vegada que pujava…

Tot cara amunt i molta neu tova dificulta l’ascens, és molt cansat, per això anem fent relleus per obrir camí sort que de mica en mica s’anava fent de dia i veiem sortir el sol, també vam començar a treure les càmeres de fer fotos perquè el paisatge ho mereixia.

El cap d’una estona vam arribar el Portillón Superior, on desde aquí ja varem poder veure la nostra meta, l’Aneto, però encara el veiem lluny, el temps ens acompanyava molt, feia un bon sol.  Desprès de fer un mossec en Joan i en Ramon és van desviar per fer un altre cim.

Annex : Al mig de la glacera de l'aneto ens separem del grup i ens enfilem cap "el cuello del medio", que hi arribem amb uns quaranta minuts de forta pendent.
Primer ens dirigim a l'esquerra per fer el "cim de corones" 3.293Mts.   sense cap dificultat en uns 15 minuts ja hi som. Baixem cap al coll i comencem enfilar-nos, fa molt vent..... molta boira.....la grimpada és bona i ens podem agafar molt bé però el fort vent que glaça la neu ens complica fer el cim, tot i així fem cim amb uns 40 minuts "Pico del Medio" 3.346Mts.
Decidim baixar i no fer la Punta Astorg pel mal temps, anem cap el refugi i al cap de mitja hora ja va arribar la colla de l’Aneto “

Va començar a canviar el temps, vam passar de molt sol a no veure res, una boira espessa i blanca que no ens deixava gaudir del paisatge, però això no ens va impedir continuar.

El cap de 5 hores aproximadament arribàvem el cim i sense pensar-ho massa, l’Anselm, la Maribel i en Jordi és van lligar i van travessar el pas de Mahoma, en aquell moment a l’altre banda van arribar dos germans molt trempats i macos (un més que l’altre), que van ajudar a la Cristina, en Fontca i la Dolo a creuar el pas. Ens vam tirar quatre fotos i vam marxar ben ràpid, feia molt fred i estàvem mig congelats.

Tots contents perquè haver aconseguit l’objectiu comencem a fer camí de tornada, on trobem a força gent que volia fer cim i d’altres que baixaven esquiant.

Arribem al refugi que ja ens hi esperaven en Joan i el Ramon, dinem tots plegats, contents però a la plegada tristos perquè ja s’havia acabat el cap de setmana de muntanya.

Vam anar a buscar el cotxe que encara ens esperava, abans de pujar però vam fer uns bons estiraments que ens va ensenyar la Maribel. Carretera i manta i cap a sopar, allà ens vam acomiadar i fins la propera!

Aneto amb neu (4)1GAneto amb neu (20)2G

Aneto amb neu (50)4GAneto amb neu (65)5G

Aneto amb neu (66)6GAneto amb neu (94)7G

Dolo i Jordi Bartrina

Annex : Joan Vall (UEPrats)